SF Bio stoppar Sverigedemokraternas reklamfilm | Sverigedemokraterna i Tanum

SF Bio stoppar Sverigedemokraternas reklamfilm

Sverigedemokraternas reklamfilm, som gått igenom SF-bio´s interna granskning stoppas efter två dagars visning med motiveringen att deras personal inte känner sig säkra. Reklamfilmen skulle visas innan alla filmer, såväl familjefilmer som senaste actionrullen.

SD Göteborg har för en tid sedan ingått ett avtal med SF- bio om att köpa och visa reklamfilm på alla SF biografer från Kungsbacka till Strömstad inför det stundande EU-valet. I det ursprungliga avtalet som SF-bio själva tog initiativ till fanns även visningar planerade för kommande riksdagsval. I filmen visas representanter för SD Göteborg samtidigt som en röst berättar om Sverigedemokraternas politik.

Jimmy Ståhl, andre vice ordförande för SD Göteborg och riksdagskandidat säger i en kommentar: ”Det finns inget kontroversiellt i filmen. Bara ett enkelt budskap om att rösta på oss.” och fortsätter: ”Det är en stor annonskampanj för oss och vår planering blir naturligtvis lidande på grund av detta. Vi får bara hoppas att SF-bio ändrar sig och tar tillbaka sitt beslut.”

Vad SD Göteborg avser att göra i frågan återstår att se. På frågan om stämningsansökan så svarar Mikael Jansson, ordförande SD Göteborg att dom hoppas att slippa behöva gå så långt. ”Vi vill helt enkelt bara nå ut med vårt budskap, utan bråk”.

GP